Do podstawowych zadań zawodowych wykonywanych przez technika hotelarstwa należą wszystkie czynności związane z fachową i kompleksową obsługą gościa hotelowego (recepcja, służba piętrowa, gastronomia, usługi komplementarne), ponadto zbieranie danych, gromadzenie informacji, kreowanie rozwoju i planowanie różnego rodzaju usług hotelarskich na potrzeby prowadzonych zadań przez organy administracji samorządowej oraz branżowych organizacji i stowarzyszeń.
Zadania zawodowe
- fachowa i kompleksowa obsługa gościa hotelowego posługując się technikami pracy na stanowiskach w różnych rodzajach i kategoriach bazy hotelowej
- organizowanie pracy w zakładzie hotelarskim
- organizowanie usług gastronomicznych oraz prawidłowe obsługiwanie konsumenta
- organizowanie i obsługiwanie kongresów, targów, zjazdów i innych imprez
- organizowanie usług turystycznych i rekreacyjnych
- wyposażanie i urządzanie wnętrza różnych jednostek hotelowych i gastronomicznych
- współpracowanie z firmami świadczącymi usługi dla zakładów hotelarskich
- prowadzenie korespondencji i obsługiwanie nowoczesnego sprzętu biurowego